263
семестрі це був інший студент, роботи він
виконував на уроці дуже акуратно і в деякій
мірі випередив кращих.
26 серпня 1980 року я був зму-
шений (добровільно-примусово)
через сімейні обставини звільни-
тися з технікуму.
А 19 вересня 1980 року прийня-
тий головним інженером Труска-
вецького заводу мінеральної води,
де пропрацював до 1982 року.
Пішов із заводу через немож-
ливість співпрацювати з людьми,
які день починають з чарки. Че-
каючи службову машину, зустрів
М.І.Строцького. Він запропону-
вав: “Досить вже їздити. Твоє місце ще
вільне, вертайся”. Після відповідних кон-
сультацій з міськ комом партії мене знову
прийняли викладачем креслення і доручили
читати предмет “Технічна механіка”. Чи-
тав у групах експлуатації, технології, авто-
матизації.
Несолодко було, треба було над собою
багато працювати. В експлуатації це 2 пари
на тиждень в 1 семестрі і 4 пари в другому.
Таких груп дві. У технологів дві пари і півто-
ри, теж дві групи. Та ще й програми різні.
Треба було мати не менше 100 задач, розв’я-
заних за місяць. На це пішла не одна недо-
спана ніч. Порадником, і то добрим, завжди
був Остап Петрович Гуль.
На один з уроків завітав
до мене завуч Строцький М.І.
подивитися, як я собі раду
даю, а в мене вже піджилки
трясуться, його не здуриш,
він також цей предмет чи-
тає. Урок пройшов добре, він
сказав, що в мене не тради-
ційне, а оригінальне пояснен-
ня теми про тертя.
Чи може викладач по-
середньому студенту на ек-
замені поставити відмінно?
У групі 82-А-1 вчився Тарас.
На екзамен прийшов з каль-
кулятором, а вони тоді були
чималенькі, сидить за партою і щось довго
обчислює. Знаю, що в його білеті нема що
так довго обраховувати. Виявляється, він
зробив автоматичну шпаргалку, яка після
натискання кнопки посувала текст на одну
позицію. Цей текст був дуже
дрібним і написаним його рукою.
З’ясували, який механізм застосо-
ваний і який принцип дії. Тарас по-
яснив, що над пристроєм і напи-
санням шпаргалки сидів цілий мі-
сяць. Оцінивши його кмітливість
і винахідливість, я без докорів
сумління поставив “відмінно”.
Повернувшись в комісію гра-
фіки, зустрів нового викладача
Ігоря Вікторовича Німилови-
ча, який раніше працював на ве-
чірньому факультеті Львівської
політехніки. Після виходу Євгена Івановича
Мундяка на пенсію останні роки працював з
І.В.Німиловичем. Це був дуже принциповий
викладач, з усіх студентів намагався зроби-
ти відмінників.
Зараз комісія називається загально-
технічних дисциплін, її багато років очолює
Надія Тадеївна Баранчук (Кришталь). У ко-
місію входять викладачі інженерної графі-
ки –
Мельничин Тарас Іванович
, технології
матеріалів – Цапів (Гайнич) Оксана Степа-
нівна та Кабин Антін Миколайович – дуже
своєрідна людина в повному розумінні сказа-
ного (пише вірші, веселої вдачі, співав у хорі,
дідусь і прадідусь). Також не можу не зга-
дати членів комісії, які читають технічну
механіку. Це Янів Павло Пе-
трович, Гончаківський Ігор
Несторович – високоосвічені
спеціалісти своєї справи, які
мають напрацьовані методи
навчання студентів.
Ось уже 40 років працює
на освітянській ниві.
Перш за все навіть слаб-
кого студента ціную як осо-
бистість, стараюся приви-
ти їм любов до Бога, батьків
і України. Ніколи не ставлю
себе вище студента, тому
що мої учні стали священи-
ками, кандидатами наук, лі-
карями, бізнесменами, лікарями, провідними
спеціалістами в нафтовій галузі, працюють
за кордоном, а я лишився таким, як був.